Tuesday, January 29, 2008

Perjalanan Hidup kaseh

Diary baru...

Kehidupan bagi diri kaseh banyak yang berubah...jauh dari apa yang kaseh fikirkan sebelum memulakan kaseh butik. Now kaseh dah beroperasi masuk minggu ke-3. Syukur everything since to work well, customer yang datang juga semakin ramai. Banyak yang kaseh sendiri belajar dalam usia butik seawal ini. Apa pun yang kita rencanakan atau rancangkan tidak akan terjadi tanpa izin Yang Maha Esa. Ketika ini kaseh benar-benar memahami maksud "rezeki". Benar sungguh, kini baru kaseh rasa apa itu rezeki sebenarnya. Setiap hari kala memanjatkan doa pada Yang Maha Esa, kaseh berdoa dengan penuh harap....Nyata Allah SWT itu Maha Pemurah, setiap pagi melangkah keluar dari rumah hati kaseh sering tertanya2 adakah jualan hari ini...namun apa yang nyata ia bukan hak kita untuk memikirkan...kerana tugas kita adalah usaha selebihnya sudah ditulis rezeki untuk kita.

So far customer yang sudah berkunjung ke kaseh datang kembali...dengan harapan dan request yang bermacam2 juga...tanya bila kaseh nak start ambik tempahan or designkan baju for them.. So it's been good.

Selain busy dengan retail side, my wedding services pun sedang berjalan dengan baik. Syukur, now i have started some work for Kak Jah punya wedding. Ade juga few new customer yang datang bertanyakan mengenai wedding services yang kaseh sediakan.

Tapi bila dah ade shop sendiri business sendiri ini, banyaklah masa kaseh tertumpu di sana. Yeap...inilah pergorbanan yang perlu kaseh lakukan. Untuk mengejar sebuah impian pasti ada pengorbanan dan kerja dengan penuh tekun diiringi doa kepada Allah SWT.
Ni Kak Siti Preety, my very regular customer @ the shop. She is a Spa owner..ala2 Qistina Spa Q. A mother of 3 i think...tapi badan & gaya dia selalu cantik je..Wanie, UITM Student, antara yang pertama menjadi pungunjung butik kasehYang dua orang nie memang rapatlah ngan kaseh, selain dah 2 - 3 kali membeli di kaseh dia orang antara student yang paling suka melayan kaseh..bagus juga kadang tu boring duduk sorang2. Left Zack and next to her is Linda. Ade lagi sorang yang juga rapat dgn kaseh dalam banyak2 student tu nama dia Siti Hajar.


kaseh

No comments: