Friday, January 4, 2008

Di persimpangan

Dalam kehidupan ini tidak semua yang kita mahukan akan tercapai. Ada masanya kita perlu memilih hanya satu jalan bila tiba di satu persimpangan. Semalam kaseh perlu membuat satu pilihan yang paling penting dalam hidup kaseh. Really susah sungguh untuk kaseh putuskan. Namun inilah doa yang kaseh pohon jadi pilihan ini diharap sebagai jalan yang terbaik diberikan Yang Maha Esa buat kaseh.

Setelah hampir 4 tahun bekerja untuk Elyna, and before that with her dad for 6 years at ntv7, i finally had told Elyna that i'm leaving my current job in her company as PR & Media Manager. Ini adalah satu keputusan yang paling berat untuk dilakukan dalam hidup kaseh. Sukar untuk diterjemahkan dengan kata-kata, meniggalkan lapangan kerjaya yang sangat kaseh minati...
Bersama Elyna banyak suka, duka yang manis dan yang pahit...namun semua itu akan tersemat kemas di dalam memori.

Berat hati kaseh hanya Allah SWT sahaja yang tahu, tapi niat kaseh untuk mencuba perniagaan sendiri membuatkan kaseh memilih untuk meninggalkan kerjaya tetap di fe2. Insyaallah rezeki Allah SWT ada di mana2, itu sudah tertulis yang penting kaseh perlu berusaha keras untuk menghasilkan kejayaan..ia tidak akan datang bergolek. Lain rasanya bila kita makan gaji setiap bulan kita tahu ada duit untuk kita di dalam bank...bagi yang berniaga sendiri kitalah yang akan mencari untuk diri sendiri. Secara jujur memang kaseh berdebar, takut dan tertanya-tanya adakah perniagaan ini akan berjaya atau sebaliknya. Namun, kaseh berserah pada Allah SWT, pada semua yang menyokong niat kaseh ini doakan juga ya agar ia berjaya. Amin.

Untuk Elyna, terima kasih kerana kerpecayaan yang diberikan buat kaseh selama ini...semoga perpisahan kita sebagai majikan dan pekerja tidak akan memisahkan persahabatan kita...I will always remember you as a nice boss, yang baik hati, funny and only people like me that work with you closely know you well...thanks for always b a good friend too....Thanks for alywas being very nice to my kids, nabil and naufal...they will always remember you too...Do keep in touch and hope u will not forget me to. Maaf andai ada salah dan silap sepanjang kita mengenali.

All the best to you and your family.

5 comments:

Azis said...

uiiii...besaqnya terompah tu...:D

kaseh said...

Haa Azis,
Namenya Giant terompah. Jangan marah kat Melaka je ade tau. nanti datang sini akak bawak Azis. Ha...ha...

Hjh Nazli Abbas said...

Kaesh,

Consider this as satu Penghijrahan. Bila kita Hijrah, kita berusaha dan insyaAllah akan berjaya. Lihatlah contoh-contoh dari zaman Nabi kita sendiri, orang Melayu ke Australia, orang Tionghua dari Tanah Besar China, orang Minagkabau dari Sumatera etc. etc. etc.

Yang penting mesti berusaha. Jalan yang baru, so nafas pun baru, langkah pun baru. Makes life more interesting AND mencabar.

Creative people like challenges. So go ahead, dear Kaseh. We will always support you.

Hjh Noralenna Abbas said...

Hi Kaseh, Peter Drucker (Derhaka?) once said, "Wherever you see a successful business, someone once made a courageous decision." Dengar cakap Angah tu. Semoga berjaya,ya Kaseh. Need sales assistant?

kaseh said...

Angah & Alang,

I am so touched by the beuatiful words that u composed in motivating me...Ya that is why is i plan to open the shop officially on Maal Hijrah day ...So May Allah SWT memberikan rahmatnya for all of us