Friday, November 28, 2008

Naufal oh Naufal

Naufal ini sungguh lah kelakar...his personality very me, seorang yg peramah, his a people oriented person. So i will not be having my maid soon...minggu ni adalah minggu terakhir si Nani kerja with me. She dah tinggal ngan kita orang 2 tahun. So i have decided not to have a maid after this.

The best place for Naufal is of course Premier Montessori. Nabil only have less then a year @ Premier tapi everyone @ Premier have done a wonderful & great job. Jadi tiada keraguaan lah for me nak hantar my 2nd putera ni ke Premier. Avonne, the principal tu pun dah jadi kawan baik i jugak....Thank u lah My Dear Sis Tati yg memperkenalkan i ngan Avonne & the school..


So he started his day kat Premier on last Wednesday, allhamdulillah dia ok sangat. A night before tu kita orang pergi belikan kelengkapan dia...balik tu tunjuk kat dia bukan lah main happy lagi . His was so seronok nak pergi sekolah hari pertama sampaikan nak juga pakai uniform same ngan abang dia...besar pun pakai lah jugakan.
So pagi tu Kak Eda, puan arkitek tersohor datang juga jumpa Avonne, hopefully Mimi her sweet girl will also joint Premier soon.
Nabil pulak drama, "mummy why you have to send Naufal to school now..why can't you wait till i joint Palembang School then only u send him there. After he buat nakal at the school i malu u know to all my friends..." Ya Allah punyalah geram kaseh dengar...so hari-2 tu dia nak pergi dulu dgn hubby then lepas tu baru i hantar Naufal. Adui..so drama si abang ni.

10 comments:

ms hart said...

Yeszzz!! That's my Naufal!!! He's going to do really well at Premier, what with his high 'curiosity level'!!! ha ha So inilah dia waris kakak2 dan abang2 kat Premier, ya?! Yay...we have a reason to go to the concert next year!

Asmadiana Alias said...

serius, i feel old.......sob, sob..

*sigh

bubbles said...

pyjamas naufal sebijik mcm mukhriz & haziq punya...

haziq tu susah sikit la, i pun dah start hantar 1/2 day tapi seminggu je dia ok.. minggu ni the whole week dia menangis tak nak gi school.

hmm... pening kepala den..

CORELLE LOVER said...

Linda,

Remember? I told u about to send my baju kat you later? Yg sebelum ni I hantar ke SF.

Nanti makin senanglah I nak pass over my baju to you.. hehe.. It's becoz, insya-Allah i mesti 'terjumpa' you kat Palembang School. Actually, I send my daughter to the same school. Next year, she will be in Std 2. Previosly, she was also from Premier school..

See ya Linda!

Hz

kaseh said...

My Dear Sis,
Waris sungguh lah ye...adui sabor je lah..org lai 1st day kat school sure mcm malu2 ke sikit..dia hantam saja..TQ tau!

kaseh said...

Cik Yu..
U so pandai jage anak2 buah...so ciri2 ibu mithali tu memang dah tebal..tak pe doa banyak2 moga cepat dapat jodoh ye.

kaseh said...

Bubbles...

Ha see..we actually have taste yg samakan! Tak pe i think kan Mama Haziq nanti dia oklah tu..give him masa..children are ver individual k.

Cute2 kan panjamas brand tu kan..

kaseh said...

Corelle Lover,
Hmmm..banyak juga yg similar patut lah macam ade pautan je ye! Jemputlah dtg ke kaseh.

Anonymous said...

Hi Linda,

Naufal has been a very good boy at school. I was very impressed by his patience on 1st day of school - he sat and did some pre-writing work for quite a long time. Nabil wasn't even by his side!

So tak lah nakal sangat... =) I look forward having him (and maybe see his belang soon).

kaseh said...

Avonne,
Ya...wait till u explore more of him....anyway thanks for your kind help & support, he really ejoyed him self @ school.