Friday, November 21, 2008

Cerita Sepasang Terompah

Terompah by kaseh
I made this terompah with love..is a birthday gift for my ex boss & my best friend Elyna. Every year kalau b'day dia i puas nak fikir apa nak bagi kan...ya is not that she wanted anything but as a friend i akan beri sesuatu yang she hardly jumpalah coz i memang can't effort to buy her anything from her cupboard collection kan... So this year i decided nak jahit sendiri manik & dibuat terompah. Terompah juga sangat simbolik, left & right..is like lambang persahabatan for me..........Me?....i suka terompah kerana ia sangat klasik.
In progress...


Then auntie jahitkan kain terompah yg sudah siap i jahit manik, kemudiannya husband dia akan buat the final work.

Auntie yang i jumpa kat Jongker ni pulak baik sangat...i sukalah berurusan dengan dia dalam erti kata yang lain she will be seing me more often at her kedai. I had fun talking to her & yang paling penting we all she share the same interest...anything yang bernama seni!


So, last two days i went to KL, birthday lunch with Ely. We had lunch at Madam Kwan Pavillion. Duduk sembang dari pukul 1 lebih sampai dekat pukul 4. Best...released sikit dapat sembang2 ngan Ely.

To Ely,
Thanks for always be next to me all this years...I really bersyukur ditemukan Allah with a friend like u.

4 comments:

ms hart said...

Wow...that is sooooo sweet of you! If I were Ely, I would just stare at the terompah!! Ya, you two are inseparable, I guess?!

p/s bila I cakap ni bukanlah bermakna I nak terompah jugak, ok? KENA cakap terang-terang, kalau tak, knowing you yang mengalahkan santa claus niiii...hmmmm!!!

MHB said...

hello there kaseh!! hehehe... lawak I baca ms hart's comment... hahaha...

i love the terompah too... you are so artistic!! (nasib baik I'm not a personal friend, kalau tak mesti kena buat statement macam ms hart jugak ke hehe)

And oh... if I ever get the chance to go to Malacca in the near future, nak gak tempah jahit manik2 you tuuuu!!!

kaseh said...

My Dear Sis,
Ya me & her....she is so baik like u alsolah...hmm statement tak tahan ye?!!


myheartbleeds,
U pun tau kan yg my dear sis tu memang kelakar..anyway i memang suka terompah..Jgnlah cakap cam tu...walaupun kita tak pernah jumpa tapi dihati kita ade keserasian bukan? That is why kita selalu singgah menyinggah di rumah alam maya ini...

Ya...jemputlah datang k..kita orang melaka ni sedia menanti kedatangan u sekeluarga!

Atiqah Adnan said...

kak kaseh.. saya ade panjangkan tag tuk akk.. if u feel free please laa jawab.. hik3..