Saturday, January 16, 2010

Jummat yang indah

Happy Birthday to Butik kaseh!!!!

This colourful and preety cuppies is from Angah (auntie my dear sis tati) buatkan. i order from her dah last minute nasib baik angah sudi buatkan. She deliverkan personally with Alang to kaseh. Semua yang makan cakap nice tau Angah!

From left : Kak Anne and Kak Pura. Gamat suasana dengan kehadiran kakak2 ni semua.
Syukur...Ya Allah kerana memudahkan segalanya2 buat kaseh on that day. Pelanggan menanti seawal jam 8 pagi di depan pintu kaseh. My little kaseh dipenuhi pelanggan yang datang tanpa henti. Punya lah penatkan, tapi itulah rezeki, allhamdulillah. Pelbagai ragam dan gelagat pelanggan kesayangan kaseh yang begitu mencuit hati.
Saat paling menyentuh hati during waktu yang tengah sesak kat dalam my little shop i nampak dari jauh kereta my hubby kat main road during lunch time. Rupa hubby datang tengok dari jauh kaseh's special day ok ke tak..syahdu betul. Petangnya hubby datang dengan naufal. That time was just me alone in kaseh....Ya Allah sebaknya hati...just like the 1st day when i kaseh kick off 2 years ago..lahir, merangkak dan kini sudah bisa aku berjalan...yeap.
Hmm...my sis pakai tudung from kaseh tu siap bling2kan bagai, sangat cantik tau!!! tapi kat gambar ni jelas sangat.Dalam pada tu seperti biasalah, selaian i dan my team kat kaseh yang sibuk, my dear sis tati pun sibukkan. Tak sah kalau tak de buah tangan buat kaseh kan...was so tersentuh...she personally send me a beautiful flower arrangement, red and white lagi, warna kaseh lah kan... juga yang sangat besauuu...hmmmm, "sis i loveddd u so much and tq for being such a supportive sister!".
My staff kesayangan yang sentiasa bersama kaseh waktu susah dan senang, (Nurul - Left and Ju). They really work so hard sepanjang bersama kaseh and only Allah yang dapat membalas segala jasa dan kebaikan mereka.
Waktu2 tu juga saat yang menyedihkan buat kaseh. Nurul will no longer be with kaseh by Monday coz she has got offer to continue her study kat UPSI. Happy for her but deep in my heart sedih coz she been such a great person to work with. Nurul tak suka cakap but very good in her work, very organised and detailed...Nurul, you will be missed, for sure! But GOOD LUCK k dalam apa pun yang nurul lakukan di masa hadapan.
Hmmm...my adik angkat kesayangan merangkap semua lah....been a real supporter to kaseh for the past 2 years of kaseh's existing. Nurul juga namenya..so i memang ade bonding special ngan orang nama nurul kot..just like my good friend Tengku Nurul, and many more yang bernama nurul memang setakat ni rapatlah dengan kaseh...Alhamdullillah di atas pertemuan yang diaturkan Allah ini.
Doa kaseh moga kasih antara kita semua akan terus berpangjangan...coz in life memang senang nak jumpa kawan dan nak buat kawan tapi mempertahankan perhubungan yang suci, most of it terputus...kenapa dan mengapa??? Bila kita tidak mempertahankan kejujuran dan keikhlasan dalam perjalanan itu.. maka terputuslah ia tanpa dapat berpaut lagi. Moga pertalian kasih antara kita semua kekal selamanya, jika ada ketidakpuasan rasa maka kita luahkan agar segala pertanyaan bisa kita uraikan...dari kita tenggelam dalam arus salah sangka yang bisa memutuskan ikatan suci yang Allah kurniakan buat kita semua.
Dengan penuh rasa rendah diri dan kesyukuran yang teramat besar kepada Allah di atas segalanya yang dipermudahkan buat kami di kaseh. Amin
Terima kasih untuk semua yang hadir ke Kaseh's Big Day! U know who you are kan!










10 comments:

caramel said...

Dear Linda;

sorry tak dapat nak datang. balik lambat dari KL. Sampai sini je dah nak senja.......

congrats on Kaseh's 2nd birthday.

jangan marah k.

nak cuppies.....buat dilla and me lah...

boleh?

Anonymous said...

amin...mudah2an hbgn kite direstui Allah SWT n kekal selamanye....
Love u Sis...
P/S: gemuk nye adinda dlm pic 2...huhuhuhuhuhu. kene diet ni...

nurul

kaseh said...

Kak Raha,

Thanks! Tak pe kan kita dah janji nak buat another session coz Kak Dilla kan tak de u pun tak de...harus kita tempah cuppies tu lagi! Will fix the date. Baju u...masih dalam proses..sabar ye.

kaseh selalu.

kaseh said...

Nurul,

Ya..IsyaAllah yang penuh kejujuran dan ikhlas akan dilindungi Allah sentiasa.

Anyway,
Kurus ke gemuk ke tak kisah lah nurul, asal bahagia. Tapi akak tgh dalam misi membuang lemak2 secara natural kat Bukit Serindit...nak control makan tapi tak taulah berjaya ke tak dan lama mane mampu tahan displin ni.Nak joint?

kaseh selalu!

Anonymous said...

Maam...

whoa...this "librarian @ SUK" tatau pun ada oghang buat celebration...!

kaseh said...

Alamak Datin,

Segan i dengan u..sudi ke nak datang kat kat my little shop tu. Anyway i kena organise another session for kawan2 so u akan berada bersama2 list tu jika sudi.

ms hart said...

Aiik?? Belum habis2 lagi ke ucapan ala-ala Academy Awards tuh??? hahaha If you lap me, I lap u, whylah bubuh gambau besau tu..ayoyo...dahlah sengih sampai 'kuih pau' naik, pas tu itu pearl pun senget!! Siapa lah coordinator photo shoot ni? Magazine mana nih?! Sure bukan Glam, tapi Plum...hahaha

Seriously, glad it went well for Kaseh that day. My boss sampai tanya, "Why today macam special day for you ladies saje? Macam raya saje?" I answered, "Biasalah boss, orang lain punya birthday, orang lain pulak yang over!" ;-)

kaseh said...

My Dear Sis,

Biasalah, setahun pun tak habis ucapan2 academy award ni bagai. Tak kisahlah sis tak dapat Glam, Plum pun ok, Cheif Editor kata ok je...

Pengumuman penting,
Air mata dah menistis di atas tudung akak yang berwarna kelabu itu!!!!!!cepat datang ke kaseh.

Adillah A Nordin said...

Congratulations to Kaseh Butik! Alamak.. buat party masa kita kat Macau.. Terliur tengok cuppies tu..
Semoga Linda dan keluarga sentiasa dirahmati Allah..

kaseh said...

Kak Dilla,

Tulah, oleh kerana Puan Lawyer tersohor berada di Macau lah kita akan mengorganisekan sekali lagi party di little kaseh utk loyal2 customer yang memang tak dapat nak datang..yang ni memang dah bagitau ngan akak kan that day.

So, will sms all of u soon!