Monday, February 21, 2011

Momen indah itu..

Pada pagi nan indah kids dapat menyertai Perarakan Maulidur Rasul yang dianjurkan oleh Surau di kediaman kami. They both were so happy. Syukur semoga mereka belajar untuk mengenali, mempelajari tentang kehebatan dan keistimewaan kekasih Allah, Nabi kita, Nabi Muhammad SAW. Semoga tersemai kecintaan dalam jiwa mereka ketika berselawat ke atas Baginda Rasul.
Seperti mana kata ustaz tersebut dalam ceramah beliau "mungkin hari ini kita bawak anak kecil kita ke surau, masjid dan majlis2 ilmu mereka hanya bermain2 di sini dan mereka tak faham pun ape2, tapi percayalah pendedahan yg kita berikan kepada mereka dengan memperkenal hubungan mereka dgn masjid dan surau serta masyarakat insyaAllah akan menjadikan mereka dekat pada Allah dan muslim sejati dewasa kelak". InsyaAllah.


10 Feb yang lalu adalah Hari Ulang Tahun My Mum yg ke 57. Syukur ke hadrat Allah kerana memanjang usia ibu tercinta. Doa ku agar Ma akan sentiasa dilindungi Allah sentiasa, diberikan kesihatan yang baik dan aku sebagai anak dapat membuatkan dia sentiasa bahagia.

Melihat raut wajah Ma, aku memanjatkan rasa penuh syukur dan kekaguman di atas segala kesusahan yang terpaksa ditempuhi dalam membesarkan diri ini. Terima kasih Ma untuk semuanya, hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui pahit dan manis, susah dan senang yang terpaksa Ma lalui dan hanya Allah SWT sahaja yang mampu membalas semua itu.
Ma tak tau pun kita orang nak meraikan beliau masa balik KL before the bday date tu..she was terperanjat coz cmy auntie2 and uncle2 pun i suruh datang.
Kek ni tak delah cantik dan sempurna tapi i buat sendri dengan penuh rasa kasih sayang buat Ma, tulus dari hati dan jiwa ini.

Bday my dear sis tati was on 8 Feb. I demam masa tu so tak dapat ler nak jumpa ke ape. Only last week dapat pergi ke Garden Padang Temu.

Cuppies ni buat sendiri utk my dear sis tati. Dalam masa tu melawat baby Jaja, anak buah abg zul kat sana, yg manisnya nama baby ni pun ada Naufal jugek...hmmm baby tengah tidur, geram nak pegang tapikan masih belum sihat betul ngan selsema dan batuk so nanti jangkit pulak baby comel ni.
Kids ape lagi..memang enjoy pegi Garden Padang Temu ni...
Syukur, syukur Ya Allah untuk semua kebahagiaan ini.

No comments: