Wednesday, July 7, 2010

Nota kaseh part 2

Wahhh...semalam pagi-pagi lagi hp kaseh dah hangat berbunyi2. Pertama the family of St. Pedro of Padang Temu yang diwakili oleh Peguamnya Ms. Hartati sudah membuat panggilan rasmi.

"Hishhh siapa yang meluka-lara dan menyakitkan hati adinda ni?. Geram betul akak baca ni, this people ni kenapa?....bla...bla...Hmm itu saya punya kakak tau, pagi2 sudah mengamuk marah sama itu orang2 yang buat hal dengan kaseh.

Malam pada hari kejadian tu i duduk ngan my cutter lama dari petang sampai malam. Dia sampai cakap " I tak percaya ada orang perangai macam ni, sudah pegi kepada kaseh nama pun butik so itu customer pun mesti tahu lah harga mesti tak sama dengan normal punya kedai jahit, ayo i tak fahamlah kenapa lepas tu mau korek siapa jahit untuk u, lebih baik dari awal jangan tempah kepada u pegi sahaja tempat jahit biasa la..". Dan kerana my cutter adalah juga teman rapat i dia dengan sopan menolak customer tu yang tidak ingin pun dia layan demi menjaga persahabatan kami. So this is what i maksudkan WE ARE A TEAM OF CREATIVE PEOPLE @ kaseh. They are 10 of us all together!!! Semua ade peranan masing2, punya sentuhan yang berbeza namun dari segi terjemahan idea namun kami adunkan ia menjadi kaseh.

Yang my hubby lagi kelakar, "eh sayang bunyi intro u tu nanti orang ingat i pulak yang buat u sedih2 ni" I punyalah ketawa. No...mana pulak' kena lah baca sampai habis i kata kat hubby. Masa tengahhari kejadian tu my hubbylah yang memujuk i jangan layan orang ni semua, jangan sms si polan si polan tu semua..buang masa u sebab kaseh r not for them and there are not for kaseh. Walaupun hati ni geram , marah dan dah taip sms tu akhirnya ku dengar nasihat suami tercinta. Kata hubby seorang yang buat mcm ni pada u mungkin Allah akan berikan rezeki yang lain lain, customer yang lebih baik kepada u. With a group of Mcca Ladies in your list ni dah cukup utk u layan. Yelah suamiku...nasihat u akan sentiasa i dengar dan thank u so much for always be my most loyal advisor, my kaseh my cinta sejati, InsyaAllah.

Then dapat sms dari Datin Elya juga " Uish..nape sedih je kat blog..ade orang buat hal lagi ke..?

Pagi ni bukak blog tengok ade 2 comment dari my bubbles and Mdm Lawyer Tersohor Kak Dilla...Hmmm hatiku berbunga riang.

"kaseh, kami semua akan support dgn sepenuh jiwa dan raga!!kuatkan semangat & yang penting never give up. takde org lain dlm melaka yg boleh buat beadworks secun melecun sentuhan kaseh butik." - bubbles

Linda janganlah gusar & gelisah. Pelanggan tetap Linda mesti sentiasa ke pintu Kaseh.. Yang nak cari sampai ke hujung Melaka tu, biarkanlah.. tak lama tu. Dah cuba, mesti datang kembali mahukan sentuhan Kaseh. Kalau tidak, it's their lost :) - Kak Dilla.

Yaaa!!! macam ni lah orang2 melayu yang memang nak tengok bangsanya maju bukan berlumba nak menjatuhkan. Ya..like i mentioned in the 1st entry yang setia hanya untuk yang setia dan yang istimewa hanya untuk yang istimewa.

Hari ini kaseh ade agenda penting, i will be having a sesi perkenalan rasmi about a very big and important project di kediaman my vvip customer. Doakan semua ya!

Aku sentiasa percaya bahawa Allah sentiasa bersamaku. Amin. Apa yang ada dalam hati kita bisa kita mengaburinya dengan kata-kata dan berpura-pura namun kita tidak bisa mengaburi padangan Allah terhadap hati kita.

4 comments:

Anonymous said...

Linda Dear....

YEY...Way to go!!!

Jgn sedih-sedih, okay? We're ALL here for you - amongst us your loyal clients....lambat atau cepat jek dapat baju masing-masing...hehehe...

I will always pray for your happiness, prosperity, wealth and health...so go for it dear!

*....errr....dah ada client VVIP & Gang....jgn lupa rakyat jelata like me okay? I rakyat yang berjiwa raja.....ahaks!*

~ kak e ~

ms hart said...

Ehem..pembetulan ya...yang marah2 tu bukan peguambela ya..tapi ketua geng simpang Kampung Pinang!!! hahaha Bau-bau bacang dgn Sarip Dol, ok? hahahaaa...

ann hj talib said...

erm..sis, ur journey will be filled with all colors....so, look at the loves ones..and let the dull stay as they like as it will compliment each other.. (sebab kalo xder drang kita x bole ngumpat...hahahahah)...

btol gak ckp kak e...bila da ada customer vvip nie kami rakyat jelata jgn la dilupakan.....

nedlynn hashim said...

Salam Kaseh..
Jgn sedey k. BTW, Acik takut ler ngan Ketua Geng Kpg Pinang bau2 bacang dgn Sarip Dol tuh. Hehehe...