Friday, March 6, 2009

Seminggu Ini...

Blog ini sepi, tidak diisi dengan cerita...kosong tanpa warna-warna....Jadi malam ini barulah kaseh berkesempatan berada di hadapan layar pc dan mengetuk keyboard...
Busy dengan projek terbaru...menyiapkan baju Datin Seri Haniza...kwang-kwang...jgn marah ye!! It's batik - baju jurung moden, sulam dan di manikkan di atas sulam. This is my 1st work for Haniza. Really hope she like it. So Kak Raha ini hasil kerja utk teman baik u k!!!


Ni bajunye si Natty.
This week so many things berlaku dalam my life....namun syukurlah kerana Allah memberikan sepenuh kekuatan agar kaseh terus berdiri di sini. Apa yang pasti hati & jiwa aku ini perlu jadi kuat dan kental dalam melalui cabaran2 dan kerenah manusia yang bermacam ragamnyer...Akhir ini aku mempelajari satu perkara yang sungguh bermakna dalam hidup..Adakala kita percaya pada orang-orang disekeliling kita, kita tidak pernah berniat yang tidak baik namun tidak semestinya orang lain akan melayan kita begitu. Aku melihat rapuhnya lidah yang manis berkata-kata tapi sebenarnya berbisa dan bernanah...ade orang yang mampu berpura-pura dengan kita walaupun hakikatnya dia mungkin tidak menyukai kita...tidak mengapa bagi diri kaseh aku ini juga tidak sempurna, hati dan jiwa aku juga mudah terusik dan bila ia berlaku mungkin aku jua hilang kawalan dalam perhubungan...Namun walau apa pun sebenarnya persahabatan yang yang bersulam dan bertunjangkan keikhlasan dan kejujuran akan berkekalan...itu sudah pasti janjinya.

I had a very long conversation with Elyna, with Tengku Nurul too. So we chat and chat...lama bersembang...i really miss both of you lah...Can't wait to see you guys soon.

Anyway antara yang manis this week, i had a good time with si Bubbles. We went over to Dr Gul, dia ambik i. So we makan kat Zen then menyusur ke Dr Gul....adui si minah ni memang kelakar.. she suddently jatuh cinta dengan kain-kain kapas pulak....lepas tu si Bubbles bermurah hati...dia berkenan mencemar duli menghadiahkan sepersalinan kain kapas untuk dibuat kurung pahang buat diri patik.... Boria Sg.Pinang dgn dia ..kwang..kawang. Ye lah kita ni semua tak kisah...kalau pun sama...telah2 kita semua ni bukan permaisuri raja dah tentu kain dan ape yang kita pakai kita akan ade yang sama dgn org lain kan!!!! TQ TQ aduhai bubblesku!!!! Moga Allah Murahkan rezeki" Amin.Inilah antara hasil-hasil kerja kuat kita orang di klinik dr gul that day...ni preview sikit je ye bubbles...actually minah ni terjebak banyak jugak!!
Inilah dia kain kapas boria Sg.Pinang...confirm bila pakai nanti nampak mcm ayu betul...lah baik2 punya budak.



Ini pemberian istimewa dari customer @ kakak2 kaseh...Kak Pura and Kak Anne. Buah tangan dari Bali trip dia orang. Semuanya berunsurkan beads...so Kak Illa u set the trend...from your telekung...now bila customer bagi hadiah kat i mesti yang ada manik2 indah....Selipar tu siap ade orang merayu-rayu nak beli (siapakah dia itu ya!!!)

10 comments:

Anonymous said...

kasehhhhhhhhhh..... I dah amik baju tu kat city link and dah pakai pun...cantik sangattttt ... so berapa mas kahwin ye....

bubbles said...

Kaseh!!!! Sesungguhnya aku tak tahan setak tahan tahannya utk memakai baju2 ku!!!
Dan seperkara lagi, kawan kita yg seorang tu iaitu pepuan QS kata baju ala2 baby doll kain cotton yg dia nampak kat kaseh butik hari tu cantik tahap dewa.
I want I want I want!!!! :)

Adillah A Nordin said...

Linda, Dalam setiap persahabatan, sering ada pergeseran. Bak kata pepatah, sedangkan lidah lagi tergigit. Tapi selagi hati itu ikhlas dan jujur, kebenaran akan sentiasa menyerlah. Time will always tell who is right & who is wrong. Allah Maha Esa. Kita pegang pada percaya ini pun dah cukup.

PS: Takde masa nak ikut u & bubbles pegi dr gul... sebenarnya memang demam ni :)

srikandiazie said...

k linda..cantiknya manik kt sulaman tu..k linda ni mmg kreatif ler...
suitnyaa....tergugat ni..
btw k linda nnt sms acc no k linda..
azi misplace ler acc no tu..dlm maybank2u pun tak register..tlg yeee..nnt lama plak hutang k linda tak berbayar...

caramel said...

Linda;

kita nak selipar tu....nak nak nak......tak peduli ...nak gak............sob sob sob....sampai bawa dalam mimpi

kaseh said...

Haniza,

Syukur sangat u happy dgn our work @ kaseh. Nanti jgn lupa kirim balik ke Mcca untuk i riaskan kat bawah baju tu ye...

kaseh said...

Bubbles,
Sabaq-sabaq tau...biar lambat asalkan cantik ok. Puan QS jatuh hati ngan baju milik regular customer kaseh yang dibeli kat kaseh tapi dia mintak kaseh tambahkan riben...hmmm tu antara collections beberapa bulan lepas sebenarnya.

kaseh said...

Kak Illa,

Ya...u are so betul. Biarlah i pun dah malas nak ambik kira perkara-pekara yang tak penting...just want to be positive...cuda sedaya upaya.

Yalah kita orang tunggu tau that day...tak pe lain kali k...tugas & khidmat Kak Illa lebih penting at that time kan.

kaseh said...

Azie,

Relax aa....bukan banyak pun yang penting dapat pakai on time. K nanti akak smskan my maybank acc k. Tq

kaseh said...

Kak Raha,

Nak tengok, nak pakai...no hal tapi nak bawak keluar dari kaseh tak dpt kita nak tolong !!! Kwang..kwang...