Saturday, September 1, 2007

Merdeka! Merdeka!

kaseh yang tumpah di bumi Melaka....



Kita ini bertuah sungguh, lahir dalam negara yang sempurna. Kita bebas melakukan apa yang kita mahu. Kita tidak perlu takut pada peluru atau bedilan bom seperti di negara yang sedang bergolak. Jadi bersyukurlah kita semua untuk itu...kerana Allah beri kita sebuah negara yang aman damai.




As for me yang tinggal kat Melaka ni i really bersyukur kerana tempat ni memang best. Walaupun i dont have ramai kawan kat Melaka ni macam i duduk kat KL but is ok, i dont need ramai kawankan, a few but i know they are really nice people to know....such like Mami Sal, Kak Tati and Junior.


Anyway apa-apa pun i have my hubby and two lovely putera....


In the morning, we all pegi Pasar Bersar Melaka, beli barang dapur lerrkan.. My hubby going to Sabah around 10 am today. So...sempat sarapan kat pasar. Nasi lemak daun pisang ni memang sedaplah kan, uncle ni jual putu mayam tapi dah habis..... and beli ikan kat brother rasul ni...ha jangan tak tau brother ni, nampak je jual ikan tapi baca paper The Star tau! Hahhh kita tak boleh pandang orang sebelah mata tau. Ni kuih tradisional Mcca....





Why i love melaka :
- clean, nostalgia, klasik
- nice and fresh food
- tenang dan damai
- nice people



-

2 comments:

Red Mummy said...

hi kaseh, i m finally here!

wah...u hv yr own collection?

where is it? tell me tell me..

ada kasut dak?

Kak Red

kaseh said...
This comment has been removed by the author.