Thursday, October 28, 2010

kaseh, cinta dan pengorbanan

Syukur...hari ni akhirnya dapat singgah di laman kaseh ni yang sudah lama benar ditinggalkan sepi. Life sungguh busy since Ramadhan hingga kini. Banyak benar yang ingin dicoret pada diary peribadi ini namun tak terdaya..kerana waktu yang terbatas.


Ramadhan dan Syawal yang lalu benar2 menuntut seluruh keupayaan yang ada pada diri ini utuk menguruskan semuanya, business, family dan of course diri sendiri (yang sebenarnya sampai sakit, jerawat timbul mcm berteh jagung dan badan yang kurus sebab tido hanya 2 ke 3 jam sehari)..

Rasanya that was the time that i really sedih coz i was not able to be with hubby and kids pada masa2 yg sepatutnya. Pertama kali for persiapan syawal for family hubby and kids buat sendiri, pergi beli kelengkapan kids sendiri without me. Then the last day of Ramadhan tu lagi sedih, i was not able to buka puasa with hubby, kids and family di rumah mertua. That time i nangis betul rasa sedih dan bersalah pada hubby dan kids...ya i should be with them tapi sebaliknya still menjahit di rumah with my 2 helper..huh memang satu pengalaman yang tidak dapat kaseh lupakan sampai bila2.

Lalu ku pohon petunjuk dari Yang Esa apakah sebenarnya yang harus aku lakukan, niatku bila meninggalkan lapangan kerjaya di KL bersama Elyna in tv productions & PR world is to be with hubby and kids, jadi isteri dan ibu yang solehah...but with operating kaseh pulak rupanya keadaan tu jadi lebih teruk..yeappp i don't have time for them at all esp during Ramadhan yang lalu. Ia memang bukan sesuatu yang i want in my life..

Masa shoot majalah wanita for Syawal issue 2010
Kaseh sudah bertatih, merangkak, berjalan dan pastinya perjalanan itu juga penuh liku, jatuh bangun dan juga manis! Ya...dari hanya sekadar bermula di rumah, dan kemudian punya sebuah butik kecil di Jalan Hang Tuah dan punya list of client yang i would say fantastic people, dah masuk majalah WANITA..all that is hard work. Dan akhirnya dengan dorongan hati yang kuat setelah puas diri ini berfikir dan memohon petunjuk dari Allah i finally dah ambik keputusan untuk membawa butik kaseh kembali ke rumah..yeap home is the best place for me, my teratak kaseh.
Ini gambar sewaktu pre-opening kaseh. Kaseh mula berperasi di Jln Hang tuah pada 15/1/2010. Ha..itu lampu manyak sayang tau! Nanti itu lampu ikut balik ke teratak kaseh! is from my dear sis tati & abg zul.

Dah 3 months sebenarnya i kerja kat rumah, jahit semua kat rumah, pergi ke butik hanya utk jenguk staff...so akhirnya inilah keputusan yang kaseh rasakan terbaik for me, hubby and kids. And now we all happy sangat, nabil & naufal tersangat happy sebab nampak muka mummy ade je kat rumah. Not only that my client semua happy, kata mereka "lagi senang", dari pagi sampai malam pintu teratak kaseh terbuka luas. Dan sesungguhnya i berkarya dengan lebih seronok di rumah...idea datang mencurah2 ya mungkin kerana rumah adalah tempat yang paling tenang kan...dan tempat yang kita paling suka!

Apa pun hubby, kids adalah anugerah terindah dalam hidupku. Yang lain2 adalah secondary sahaja.
Tak kisah walau dimana kaseh berada kerana i percaya yang sudah mengasihi kaseh, yang dilamun cinta dengan kaseh pasti akan terus bersama kami kan! Sepenuh hati diri ini percaya bahawa rezeki Allah di atas muka bumi ini luas terbentang, di mana tu tak penting yang penting kita usaha selebihnya hak Allah menentukan. Personally i rasa lebih istimewa....kaseh tak nak jadi kilang buat baju sementara ni! Yeap that is what i rasa masa Ramadhan..and at the end i am personally not happy dengan sentuhan dan hasil kerja kaseh untuk batch Syawal yang lalu. I percaya & ingin berpegangan pada prinsip yang datang dari kaseh itu ia perlu sarat dengan perasaan yang tulus dan lahir dari jiwa yang suci dan ikhlas dan segala auranya pasti terpancar pada sentuhannya!

So, apa2 just sms/ call me at the same number ya! Pintu teratak kaseh terbuka 24 jam sehari!
Teratak kaseh
No : 30,Jalan Merak 16,
Taman Merak Emas
Bukit Katil
Melaka

4 comments:

Anonymous said...

Linda...

My prayers and best wishes are always for, and with you yea..

Alhamdulillah for this friendship that we share.. You know that under some circumstances, only YOU understand exactly how I feel...

Thank you for always being there for me..ESPECIALLY for all your sentuhan Kasehs...

InsyaAllah SEGALANYA akan dipermudahkanNya..

*hugs*

...kak e..

RENDA said...

Beloved Sis,

Hope this will make u happy.
Agree that no matter what, at the end of d day, hubby n kids matters the most :)

Miss u sis..
Miss ur sambal udg...

Me dah sebesar dolphin.
Xsangka boleh jd sebesar ini. huhuhuu

:)
xoxo

kaseh said...

Kak E,

Thanks kak for the doa. Yeap...me to syukur dapat kawan, customer yg sebaik akak ni. Tu yang baju akak menjadi je tu!

Ape2 pun akak tau kan u can always cari linda pagi, petang, siang, malam..."sape le sms i dah tengah2 malam ni"...he...he..

kaseh selalu.

kaseh said...

Z,

Me too rindu Z, sambal udang anytime bangun je tido dah siap kan sambal udangnyer!

Anyway dah tengok gambor terbaru Z, sungguh comel! Take a good care of yourself ya!

kaseh selalu.