Friday, September 5, 2008

kaseh nan suci

Kak Tati...Tak dapat kaseh gambarkan perasaan di pagi ketika kaseh sampai ke Melaka membawa jenazah puteri kesayangan kaseh, Umairah. Dari jauh kaseh sudah nampak kelibat kereta Kak Tati di perkarangan rumah mertuaku..di Mata Kuching.

Ketika melangkah masuk ke rumah mata kaseh singgah tepat ke raut wajah seorang teman yang dianggap seperti seorang kakak, Kak Tati. Tiada kata yang terungkap hanya wajah kaseh rebah ke bahu Kak Tati. Air mata ini mengalir deras. Di suatu sudut kaseh melihat abang zul. Kami tidak mampu berbicara hanya hati yang berkata-kata dan kaseh merasa sungguh terharu punya teman yang seperti My Dear Kak Tati.

Sewaktu kaseh dan hubby terpaksa berulang-alik ke HUKM untuk melalui berberapa prosedure Kak Tati & family akan membantu kami. Nabil akan pulang bersama-sama Iddin (Kak Tati's only prince ). Ade satu hari tu kaseh's appointment is awal pagi di HUKM then we send Nabil to her Padang Temu house sesudah subuh. And this family yang baik hati ni dah siap menanti kedatangan Nabil including Iddin yang dah siap mandi dan siap pakai baju. U like a monther to my kids, u treat them just like part of family. Sis, u do not know what does my heart feel at that time. Hanya Allah sahaja yang mengetahui.

My Daer Sis,
Terima kasih kerana dalam keadaan kaseh yang tengah berpantang ni akak datang menjenguk. Datang bersusah-susah dengan lauk pelbagai untuk hubby bersahur, untuk kaseh lauk ikan steam bawal tu...akak i am so touched...my heart nangizs..coz tersentuh sungguh dengan kebaikan akak. Then of 1st day puasa tiba-tiba akak call cakap ka luar rumah dah, hantar lauk untuk hubby kaseh pulak...Ya Allah, Kau Maha Pengasih....dalam saat & ketika ini Kau memberikan kami saudara seperti Kak Tati & Abg Zul.

My Dear Sis,
Seperi mana yang pernah kita coretkan di dada GLAM dalam tulisan kita tentang kisah dan nilai persahabatan begitulah istimewanya akak pada kaseh. Di saat ini Umairah sudah berada di tempat yang jauh dari kita tapi dia akan sentiasa dekat dengan hati dan jiwa kita. Pastinya Umairah juga mengetahui kasih dari insan-insan yang sangat mengasihinya. And I am sure u were one of those special people....in her heart.
Thanks for everything..Moga Allah akan sentiasa merahmati akak sekeluarga.
kaseh

4 comments:

srikandiazie said...

kaseh...sori lama tak visit ur blog...i'm really shocked heard abt ur lovely daughter...so sad...hope u will be strong..insyaallah she will pray and waiting 4 u there..ada hikmah disebalik apa yg berlaku

ms hart said...

Hello larling, eeeiiisssyyy...suka nau memPR kan kita tau!!! he he he..perasan!! Seriuosly, it's a very small matter lah. I do it because I like, and I want to do it. It just comes naturally with you.

How about your kindness? Your never-ending gifts tu? Haaa....your thoughtfulness tu lagi tak terbalas, tau! Bukan macam orang tu...14 July hari apa pun tak ingat!!! kuang kuang kuang.. Take care, sis!

kaseh said...

srikandiazie

Thanks azie. Kaseh redha dengan apa yang telah Allah SWT berikan buat kami sekeluarga. Selamat berpuasa to u & family & take care.

Mr Dear Sis,
Habis dah nama pun PR background...hmmmm....kita pr benda yang betul bukan pr sensasi. Sungguhlahkan...cam ner nak cakap baru habis story pasal bawal steam tuppp..tupp semalam daging masak hitam tu..siput sedutlah...and azmi's fav. sambal goreng. Malam2 pun sampai juga juadahnyer!!

July 14 tu terlupa tak de kisahnya...u are not PR person like me yg memang dah terbiasakan dgn job yg kena buat exercise ni.. so dimaafkan ler...bab-bab lupa tarikh2 penting tu...he..he..lupa bagus juge dapatlah adinda ni hadiah yang cantik..crystal bohemia rama-rama tu kan!!!

thanks & love u always!!

K.I.T.A said...

nak tanya..kaseh nie wedding planner untuk wedding norazlina redzuan ker..