Sunday, March 9, 2008

Wedding Preparations - Hotel Avillion Legacy Melaka

Kenangan Terindah...

Dalam diary kaseh for this year, antara kenangan yang paling manis ialah diberikan kepercayaan menjadi wedding planner kepada pasangan pengantin Said Ernest Salzman dan Azizah (Kak Jah).

Seminggu yang sudah Majlis ijabkabul telah pun sempurna. So since last Thurday 7 Mac kaseh sibuk menguruskan persiapan Majlis resepsi pengantin di hotel pula.

Tema yang dipilih oleh pengantin ialah Garden Wedding yang simple tapi manis.....My team untuk menjayakan persiapan ini tentulah my Pak Su the Sifu dan kawannya Azim. So from 2.00 a.m. we were working on the Ballroom, turning it to a Garden look.

Punyalah penat dan mengantuknya kaseh tak taulah nak cakap. Syukur kerana Allah SWT memberikan kekuatan buat kaseh untuk bertahan.

We complete the ballroom by about 12.00 noon...We are lucky coz we have a support from a great team of Banquet Team at the hotel. Lepas tu tak boleh tido jugek...banyak yang hendak disiapkan...rasanya masa berlalu dengan cepat sekali.

We all kemudiannya mengadakan dry run pada pukul 4 ptg. Yang kelakarnya the MC was suppose to be Azman dan Waty tapi malangnya Waty pulak nak menarik diri di saat-saat akhir. Lepas tu Z my adik UITM yang manis tu...tup2 malamnya orang lain pulak. Script semua kaseh preparekan, baca je...hmmmm this part so kelakarlah...tergelak2 kita orang...
Bunga yang masih bertaburan di lantai
This was around 4.00 a.m. kaseh dah kepenatan duduk kat kerusi jap rehat..


Hasilnya ....Main Table - Lily, Orchid, Imported Roses and candleWalk way arrangement...

So....semoga pengantin dan tamu suka dengan suasana Ballroom ketika menjamu selera...

Wady was the official photog for the wedding..will load more pictures once kaseh dapat CD from him.

3 comments:

Hjh Noralenna Abbas said...

Kaseh, Alang boleh bayangkan kepenatan mu mental dan fizikal. Tapi hasilnya lumayan, puas hati dengan pasukan kerja yang mantap. Lepas ni Kaseh boleh relaks sekejap ye.

kaseh said...

Yeap....that is why kaseh diam je from bloging. Terlalu busy. Namun yang paling gembiranya at the end of the event me and Kak Jah the pengantin hug each other and she really berterima kasih di atas segala penat-lelah kaseh dan they both was really happy with the preparations done for their wedding.

Anonymous said...

Keep up the good work.